Sandro Botticelli
Sandro Botticelli's Oil Paintings
Sandro Botticelli Museum
c. 1445 – May 17, 1510. Italian painter.

About Us
email

90,680 paintings total now
Toll Free: 1-877-240-4507

  
  

Sandro Botticelli.org, welcome & enjoy!
Sandro Botticelli.org
 

GAROFALO
Ascension of Christ sdg

ID: 06790

GAROFALO Ascension of Christ sdg
Go Back!



GAROFALO Ascension of Christ sdg


Go Back!


 

GAROFALO

1481-1559 Italian Garofalo Gallery Italian painter. Active mainly in Ferrara and the district around the Po delta, he was one of the most outstanding figures in Emilian classicism during the first half of the 16th century. In 1497 Garofalo father paid Boccaccio Boccaccino to teach his son the rudiments of painting. Garofalo first works were directly influenced by the Cremonese painter, to whom they were formerly even attributed. They consist of a series of small paintings depicting the Virgin and Child. The example in the Ca d Oro in Venice must have been Garofalo first painting and reveals not only the lessons learned from Boccaccino, but also signs of the influence of Domenico Panetti (c. 1460-before 1513), traditionally recorded as his first master. Another Virgin and Child (Assisi, Perkins priv. col.) shows signs of the early influence of Lorenzo Costa the elder, while the example in the Nationalmuseum, Copenhagen, shows a similarity with the early works of his contemporary, Lodovico Mazzolino. A particularly important project in Ferrara during the earliest years of the 16th century, involving numerous highly skilled artists, was the fresco decoration of the oratory of the Concezione. The frescoes (Ferrara, Pin. N.) represent a significant development in the city art. Garofalo hand has been identified in the Presentation in the Temple, in which he reveals a familiarity not only with local art, but also with the high points of Bolognese classicism, whose greatest exponents were Francesco Francia and Lorenzo Costa the elder. Around 1505, Garofalo works show a close familiarity with artistic developments in Bologna, in particular the mature style of Costa and the decoration in 1505-6, by Francesco Francia, Costa, Aspertini and others, of the oratory of S Cecilia in S Giacomo Maggiore. Garofalo Virgin Enthroned between SS Martin and Rosalia (Florence, Uffizi), created for Codigoro Cathedral, should be seen within this context, whereas the small altarpiece for the Arcivescovado, Ferrara, although executed at the same time, shows early, if faint, signs of the influence of Venetian painting of the period.  Related Paintings of GAROFALO :. | The Annuciation | The Raising of Lazarus dg | Entombment | An Allegory of Love | Virgin and Child with Saints (detail) |
Related Artists:
Murano, Andrea da
Russian, approx. 1670-1740
oscar bjorck
född 15 januari 1860 i Stockholm, död av en hjärtattack i sitt hem klockan 03.00 den 5 december 1929, var en svensk konstnär och professor vid Konsthögskolan 1898-1925, och från 1918 även vice preses. Åren 1877-1882 var han elev till Edvard Pers??us vid konstakademins principskola och målade bland annat prisämnena Loke fängslas af asarne (1880), Gustaf Vasa inför kung Hans (1881) och Den förlorade sonens återkomst (1882, belönad med kungliga medaljen). 1883 fick Björck akademiskt resestipendium och vistades vintern 1883?C84 i Paris. Vintern 1884?C85 reste Björck till M??nchen, målade några porträtt, bland annat ett i helfigur av sin hustru. Våren 1885 flyttade han till Venezia och på hösten till Rom. Där målade han den stora modelltavlan Susanna (Göteborgs museum) och Romerska smeder (galleriet i Washington, en skiss till samma tavla finns i Göteborgs museum). 1887 målades i Venezia Veneziansk saluhall (nationalmuseum), Lördagsmässa i Markuskyrkan och andra tavlor. Efter en sommarvistelse på Skagen, där han förut tillbringat två somrar, 1882 och 1884, bosatte sig Björck 1888 i Stockholm. Han har sedan huvudsakligast målat porträtt. Bland dessa kan nämnas flera av konung Oscar (bland dem ett på Skokloster, ett i helfigur på Drottningholm, ett med krona och mantel, på Stockholms slott, ett som övergick i tyske kejsarens ägo), prins Eugen vid staffliet (nationalmuseum, 1895), kronprins Gustaf (Stockholms slott, 1900), konstnärens hustru (helfigur, 1891, Göteborgs museum) och friherre Nordenfalk (konstakademien, 1892). Dessutom skapade han några landskap, ett par genrebilder och olika dekorativa målningar. Från 1889 var han ledamot vid konstakademin och lärare vid Konsthögskolan. 1898 blev han professor. Björck var kommissarie för konstavdelningen vid Stockholmsutställningen 1897 och vid Baltiska utställningen 1914 samt för den svenska utställningen i London 1924.
William Pitt
fl.1853-1890






Sandro Botticelli
All the Sandro Botticelli's Oil Paintings




Supported by oil paintings and picture frames 



Copyright Reserved